Online marketing zonder alle poespas.
Het mooie aan online marketing? De klanten, zeker! Maar toch ook wel dat je zoveel inzichten kan creeëren! En om te voorkomen dat ik continue zelf rapporten zit te schrijven, heb ik een mooi dashboard ontwikkelt. Samen aan de knoppen!
De basis moet goed zijn. We beginnen met inventariseren om te zorgen dat alles wat we doen goed meetbaar is. Aan de hand van een checklist checken we:
👉🏻 Zijn alle meet tools goed ingesteld?
👉🏻 Is er toegang tot alle accounts?
👉🏻 Voldoen we aan alle wetgeving m.b.t. cookies?
👉🏻 Wat loopt er al aan Ads?
👉🏻 Wie is je doelgroep, en spreek je die goed aan?
👉🏻 Wat is de status van de website?
Als de huidige stand van zaken helder is, kunnen we gaan beginnen. Samen bepalen we de prioriteiten en de balans tussen tijd en budget. We bepalen het maandelijks budget, de nodige looptijd en de verwachte resultaten. Wat mag bijvoorbeeld een online lead jou kosten? Wat leveren deze gemiddeld op? Zetten we wel of geen e-mail marketing in? Gaan we adverteren?
Als alles is ingeregeld, stromen vaak de eerste inzichten snel binnen. Hoe doe je het in de zoekmachine? Kunnen potentiële klanten je vinden? Hoeveel bezoekers leveren jou uiteindelijk een conversie op? Hoe is je online reputatie en hoe gebruiken bezoekers jouw website?
Deze combinatie van inzichten en een duidelijke plan van aanpak betekend dat we continue kunnen gaan werken aan het verbeteren van zaken waar nog echte bezoek ligt, of bijvoorbeeld waar mensen op afhaken. Ondersteunen van je online verkeer met bijvoorbeeld advertenties of zichtbaarheid op sociale media kan helpen om uiteindelijk de juiste mensen te bereiken. Maandelijks gaan we terug naar de stap 'inzichten' om samen te kijken wat we hebben behaald.
Laat je gegevens achter en we prikken snel een moment om samen te kijken naar je online marketing.